BasisTips voor afvallen zonder dieet

Gezond Afvallen Zonder Dieet

Afvallen zonder dieet, kan dat? Als je nog niet weet welk dieët voor jou goed werkt, of je bent nog niet voldoende gemotiveerd om al te beginnen aan een dieet, vind je hier nuttige tips om toch al te beginnen met afvallen, zonder gelijk al aan een dieet vast te zitten. Let wel, als je echt lijdt aan ernstig overgewicht zijn deze tips niet genoeg om op een gezond gewicht terecht te komen. Een uitgebalanceerd dieet is absoluut noodzakelijk, liefst met professionele begeleiding.
Maar deze tips kunnen je misschien helpen met de eerste paar kilo’s, waarna je hopelijk wel de moed en kracht hebt om de volgende belangrijke stap te zetten.

 10 Stappen om af te vallen zonder Dieet.

 

1.Eet langzaam.

 

Neem de tijd voor je maaltijd. Doe dit door in ieder geval goed en rustig te kauwen. Wanneer je je eten goed kauwt, heeft je maag er minder moeite mee dit te verwerken. Wanneer je meer tijd neemt voor je maaltijd, krijgen je hersenen eerder het signaal dat je genoeg hebt. Als je erg snel eet, heb je al meer op, voordat dit signaal komt en eet je dus te veel. Wil je dus afvallen zonder dieet, dan zal je minder moeten eten. Maar let op! Zodra je je echt te weinig eet, gaat je lichaam in de “spaarstand”. Hierdoor zal elke calorie die je binnenkrijgt door je lichaam opgeslagen worden.

 

2.Neem iedere dag een ontbijt

 

Veel mensen denken dat zij kunnen afvallen door het ontbijt over te slaan. Niets is minder waar!! Als je ’s morgens je ontbijt overslaat, zal je spijsverteringssysteem langer in de “slaapstand” blijven staan. Juist door te ontbijten activeer je dit systeem en begin je sneller met het verbruiken van calorieën. Ook zal je zonder ontbijt in de loop van de ochtend eerder geneigd zijn een snack of snoepje te pakken. Elke dag beginnen met een ontbijt is misschien wel de belangrijkste tip die afvallen zonder dieet mogelijk maakt.

 

3.Stop ’s avonds met eten

 

Zodra je gaat slapen verbrand je nauwelijk calorieën meer. Alles wat je eet vlak voor je naar bed gaat, zal dus worden omgezet in lichaamsvet. Zorg dus dat je minsten 2 a 3 uur voordat je naar bed gaat niets meer eet. Een bak chips en een paar glazen cola net voor je naar bed gaat is echt rampzalig….
Drink s’avonds bij voorkeur water of thee(zonder suiker…), eet een appel of een bakje yoghurt of een calorie-arme snack.
’s Avonds niet meer eten zal jou absoluut helpen met afvallen zonder dieet.

 

4.Let op met vloeibare calorieën

 

Je eten bevat de noodzakelijke voedingsstoffen. Hier komen automatisch calorieën mee naar binnen. Dat geeft niet, wat je hebt elke dag een hoeveelheid calorieën nodig. Maar alle calorieën in je drinken zijn nutteloze en eigenlijk verboden calorieën. Frisdrank, vruchtensap, volle melk, koffie met melk en suiker, chocomelk, bier en andere alcoholische drnaken bevatten veel calorieën, maar geen enkele voedingsstoffen. De eerste stap in afvallen zonder dieët zou eigenlijk het laten staan van frisdranken e.d. moeten zijn.
Drink hiervoor in de plaats water, eventueel op smaak gebracht met wat citroen en thee, liefts groene thee.

 

5.Eet meer verse producten

 

Veel groente en fruit eten zal je helpen met afvallen. Een boterham met kaas waar je een plakje komkommer of tomaat op doet, smaakt niet alleen lekkerder, het is ook nog eens gezonder. Ook het tussendoor eten van veel groente en fruit zal je honger gevoel stillen, terwijl je juist geen of weinig calorieën binnen krijgt. Ook je avondmaaltijd, welke meestal uit groente, aardappelen en vlees bestaat, kan het beste zoveel mogelijk groente bevatten en juist minder aardappelen en vlees. Daarnaast bevatten fruit en groenten ook nog eens veel belangrijke vitaminen die jou zullen helpen een algemeen betere weerstand en gezondheid te krijgen.
Het eten van veel fruit en groente zal je dus helpen om af te vallen zonder dieët.

 

6.Houd je omgeving onder controle

 

Staat jouw voorraadkast en keuken ook helemaal vol met snoep, koekjes, chips en ander ongezonde snacks? Dan wordt de verleiding wel heel erg groot om even een ongezond tussendoortje te pakken als je trek hebt! Zorg juist dat je een voorraadje gezonde snacks voor het grijpen hebt. Zorg er ook voor dat je elke dag een gezonde snack bij je hebt. Dit zal je helpen om niet een stuk snoep of fastfood te kopen.
Ga je naar een feestje, eet dan van te voren vast een paar gezonde dingen. Dit zal je helpen niet zoveel te graaien in de bakken met chips, nootjes of stukken worst.  Het zal ook makkelijker worden om het stuk taart af te slaan.
Ook deze maatregel gaat jou helpen met afvallen.

 

 

7.Neem kleinere porties

 

Stoppen met eten werkt averechts. Door je zelf uit te hongeren, gaat je lichaam in de spaarstand en zodra je weer de gelegenheid krijgt om te eten zal je lichaam schreeuwen om meer.
Maar de hoeveelheid eten geleidelijk aan verminderen werkt absoluut wel. Je bent gewend aan de hoeveelheid welke je eet. Deze hoeveelheid wil jouw lichaam ook leke dag hebben, ook al is het teveel. Door heel geleidelijk elke dag iets minder te eten( dit doe je door ELKE maaltijd iets te verkleinen) zal de behoefte aan eten ook afnemen. Hierdoor ga je automatisch minder calorie:en binnen krijgen.
Een heel makelijke en effectieve manier voor afvallen zonder dieet.

8.Zorg voor lichaamsbeweging

 

Heb je geen tijd of zin een sportschool tebezoeken, heb je niet de kracht of energie om actief aan sport te doen? Begin dan door in ieder geval elke dag 30 minuten te wandelen. Dit werkt uitstekend om calorieën te verbranden en je bent even lekker in de buitenlucht.
Heb je een lang telefoongesprek te voeren? Doe dit dan niet hangend in de bank, maar sta op en wandel een beetje door de kamer. Dit is geen sport, maar je verbruikt altijd meer calorieën dan zittend.
Neem wat vaker de trap! Beetje een dooddoener, maar is wel waar. Zie je er tegenop om 5 verdiepingen omhoog te gaan? Pak dan de trap tot de eerste verdieping en stap dan pas in de lift. Als je dit elke dag doet kan je steeds een verdieping verder lopen tot je uiteindelijk wel alle verdiepingen kan lopen. Omlaag is makkelijker dan omhoog, probeer dus in ieder geval de trap naar beneden te nemen.
Weer een makkelijke en doeltreffende manier waarmee je kan afvallen zonder dieet.

 

9.Eet meer proteïnen

 

Je leest het goed, door meer proteïnen aan je dieet toe te voegen kan je vermageren. Let wel op dat het om magere, vetvrije eiwitten gaat. Magere yoghurt, eieren, bonen, kleine porties noten, tofu… zijn aanraders.

 

10.Kies voor lightversies

 

Je hoeft je uiteraard ook niet alle lekker te ontzien. Hierdoor zou de motivatie om af te vallen snel verdwijnen. Wil je toch een beetje mayonaise gebruiken, neem dan een light versie of nog beter, op yoghurt basis, zoal Yofresh. Smaakt absoluut heerlijk en veel minder calorieën. Ook cola-light is veel beter dan de regular. Let echter op! Elke dag veel cola light is absoluut geen goede manier om af te vallen. Drink veel water en verwen jezelf af en toe eens met een cola(light).
Weet wat je eet. Vergelijk calorieën van de producten die je koopt.

 

11. Bonustip. Eet vaker!

Het klinkt misschien raar, vaker eten om af te vallen. Maar het is absoluut essentieel. Door vaker te eten, zonder je totale hoeveelheid voedsel te vermeerderen zal je zeker afvallen zonder dieët. Je verdeelt je voedsel beter over de dag, waardoor je spijsverterings systeem de gehele dag aan het werk is. Hierdoor wordt je voedsel effectiever gebruikt en wordt er minder opgeslagen als lichaamsvet. Je actieve spijsverteringssysteem verbruikt ook de hele dag calorieën. Vaker en kleinere porties eten is een absolute must. Probeer 6 keer per dag iets te eten.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>